Kickboks workout

Kickboks workout

Kickboks workout, de perfecte training! Met kickboks workout werk je niet alleen aan je postuur, maar ook je zelfvertrouwen krijgt een boost. Het verstevigt je lichaam, stimuleert de geest en helpt om een sterke en mentale houding te ontwikkelen.

 

Kom in vorm met kickboks workout!
De gedachte dat kickboksen een agressieve sport is, en alleen bedoeld voor mannen, is allang verleden tijd. Wereldwijd wordt het kickboksen onder vrouwen ook steeds populairder en dat is ook niet zo gek, want je traint je hele lijf! Bovendien kiezen vrouwen tegenwoordig voor kickboksen ter zelfverdediging in geval van nood.

Wat is het?  

Kickboks workout is een training waarbij zowel de handen als de benen worden gebruikt. Tijdens de lessen wordt er gewerkt aan stoot- en traptechnieken. Door de combinatie van full contact gevechtsvormen en bokstechnieken, wordt tijdens een intensieve training veel vet verbrand. Van 475 tot wel 830 kcal per uur. Bovendien train je je hart- en bloedvaten. Daarnaast verstevigt kickboks workout het lichaam van top tot teen, stimuleert het de geest en helpt het om een sterke en positieve, mentale houding te ontwikkelen. Een belangrijk aspect is het zelfvertrouwen wat je van kickboks workout krijgt. Je werkt niet alleen aan je postuur, maar ook je zelfvertrouwen krijgt een boost!

Kickboks workout

Dat klinkt best heftig. Is de sport niet gevaarlijk dan? In de sportschool zeker niet. Tijdens de lessen wordt voornamelijk gewerkt aan conditie en stoot- en traptechnieken en doen we niet aan sparring (1 op 1 vechten). De training is een efficiënte en praktische manier om jezelf te leren verdedigen en tegelijkertijd fit en strak van geest te worden. Het is bovendien eens wat anders dan een standaard workout of het rondje cardio in de sportschool.

 

Lesrooster
Woensdag
19:00 - 20:00 uur
Kickboks workout (12 -16 jr)
20:00 - 21:00 uur
Kickboks workout 16+